Utbildningar i kötthantverket Block 3 - Håkan Fällman
Utbildning perspektiv på Kötthantverket

5 800 kr inkl. moms Lägg i varukorg

Utbildningar - Kötthantverket, block 3:

Försäljning och organisation – vänd på steken!

Välkommen till kurs, Kötthantverket Block 3: ”Försäljning, inköp och organisation.” 

Försäljning handlar om kundrelationer, kunskap, kännedom och engagemang i produkten, dess ursprung och kvalitet. Det handlar om ansvar och etik. Din trovärdighet är basen i ditt erbjudande. Du ska kunna sälja in ditt företag, dina produkter, dina leverantörer och du ska tajma kundens behov med rätt produkt vid rätt tillfälle.  Samtidigt ska ditt företag med försäljningens hjälp uppnå bästa möjliga ekonomiska resultat.

Välkommen att delta en heldag en kurs om kötthantverket. I detta block (ett av tre) ägnar vi våra tanke- analys och slutsatsförmågor åt följande grundläggande faktorer.

  • Kursavsnitt 1: ”Leverantörval, försäljning, marknadsföring”
    Du säljer inte bara kött, du säljer, din vision om vad du vill göra för att dina kunder ska känna sig trygga och nöjda och du har förmodligen upplevt att frågorna från dina kunder ökar angående olika krav, tex djurens levnadsvillkor, köttets kvalitet och produktionssätt.
    Och det räcker inte med att redovisa dina rutiner och visioner, du måste förstå vad dina leverantörer har för värderingar och kvalitets förståelse. Du ska även föreslå bra helhetslösningar för dina kunder och gärna tänka på kundens kund. Du ska kunna redogöra allt mer både om produktionen och ha idéer på lager för hur kunden ska lyckas nå ända fram till kundens kund.
  • Kursavsnitt 2: ”Organisation ”Alla är säljare.”
    Ett avslut med ny kund är inte ett avslut det är en avspark, starten på en långlivad kundrelation. Allt fokus måste vara på att behålla kunden under lång tid (Vad är en årsrelation värd i kronor, och hur kan vi öka antalet kund år, hur ökar vi kundandelen)
    Kvaliteten på köttet och hur du håller relationen levande är avgörande. Alla i företaget ska känna till att de är säljare, alla kontakter är ett sanningens ögonblick. Alla medarbetare deltar i att hålla konkurrenterna borta från ”vår” kundrelation.
    Din försäljning startar redan vid valet av leverantör.
  • Kursavsnitt 3: ”Underhåll relationen.”
    Kan du närvara och serva kunden mellan köp och säljkotakterna? goda idéer, ett parti kvalitetskött som behöver byta ägare, kundklubb i sociala medier, vara en resurs genom din närvaro i kundens vardag.
  • Kursavsnitt 4: ”Inköp, kontroll och produktstrategi.”
    Inköp av rätt kött, tänk kontroll, kvalitet och köttkvalitet. Tänk produktstrategi och olika möjligheter att stycka ett djur för bästa möjliga ekonomiskt utfall och för bästa kundtillfredsställelse, tänk förproduktion och på förslag på måltidslösningar.
  • Kursavsnitt 5: ”Kreativ exponering i butiken eller restaurangen” Vissa kunder vet vad de ska handla redan när de går hemifrån medan andra låter sig inspireras i butiken. Så hur gör man för att fånga konsumentens intresse? Svaret är kanske annorlunda än vad du tänker dig.

 

5 800 kr inkl. moms